Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cokoprens pastasi


selamün aleyküm canlar.
 gecenin bir yarisi uykusuzlugun verdigi sinirle mutfaga dalinca bu pasta cikti ortaya.
 cocuklar cok sevdi, büyükler beyendi.en güzel yani ise pisirmeden hazirlanan bir pasta
malzeme
30 adet iki katli cikolatali büskivi (ülker cokoprens)
150 gr beyaz cikolata
50 gr  krema
400 gr krema
3 kahve kasigi agar agar
1 su bardagi su agar agar icin
200 gr krem peynir
1 su bardagi süt
süslemek icin cikolata


yapilisi öncelikle 50 gr cig krema icine beyaz cikolatayi kirip benmari usulu eritin
sogumasina firsat vermeden bekletin
kremayi da cirpin hazir beklesin icine krem peyniri ilave edin  .
diger tarafta agar agari bir bardak su ile ocakda 2-3  dakika kaynatin ilik halde bekletin
bunlar pastanin ana temalari oldugundan  islemler ardi ardina eklenecegi icin öncelikle bunlari hazirlamamiz gerekiyor
28 cm kelepceli kalibiniz onuda tezgaha koyup islemlere gecebilirsiniz.
 eriyen cikolataya agar agari koyup karistirin cirptiginiz kremanin icine koyacagimiz cikolatali karisima bir iki kasik kremadan ekleyip karistirin karisitrdiginiz bu karisimi hemen kremaya geri ekleyin hizlica cirpin.
büskivileri süte batirip kalibinizin tabanina yerlestirin.
 üzerine kremadan bir miktar sürüp ikinci kata ayni islemi devam edin .tekrar krema, tekrar büskivi seklinde krema en üste gelecek sekilde bitirin.
cikolata ile süsleyin dilediginiz gibi. isin burasi hayal dünyaniza kalmis.
üzerini kapatip soguk da en az dört saat bekletip dilimleyerek servis yapin. Bir gece öncesi daima lezzet garantisi ;)
afiyet olsun

13 Kommentare:

  1. ve aleyküm selam .sevgili arkadaşım iyiki gece gelmemiştim yoksa sabaha kadar ruyalarıma girerdi. maşallah çok güzel bir pasta olmuş eline emeğine sağlık ..

    YanıtlaSil
  2. sagolasin can hakkini helal edesin göz hakkina girdim .
    selam ve dua ile canim

    YanıtlaSil
  3. Ama ben anlamadım ki çokoprensleri kırıcakmıyız?
    sanırım kırıyoruz:)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerelerdesin bakayim sen özledim seni
      cokoprense gelince kirmiyoruz kugum tüm olarak süte batiriyor öyle diziyoruz
      kucakladim hayirli cumalar .duanda unutma emiiiiii

      Sil
  4. :)) işlerim bu aralar çok yorucu hiç ilgilenemedim demi ama yarın kısmetse okuyamadığım tarifleride okuyacağım:) bana yazdığın yoruma çok güldüm gerçekten çikolata yiyordum yazarken:))) dostlar dualarada unutulurmu hiç unutmam sende beni ve unutma canım,sevgilerimle hayırlı cumalar
    öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dualar daim müsterek canim .cuman mubarek olsun .
      seni ariyor gözlerim ne yapayim ;)
      sagligin iyi olsun da baska ne isterim
      göremeyince aklima ilk o gelir nedense .sevdiklerim icin endiselenirim rabbim sagliktan ayirmasin,ara ara gelsende olur öpüldün kocaman

      Sil
  5. arkadaslar agar agar nedemek ??

    YanıtlaSil
  6. agar agar bitkisel jelatindir arkadasim

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel tarifler varmış burada, ne kadar geç görmüşüm sitenizi ve de. İsmine de bayıldım; Allah ne verdiyse :)

    YanıtlaSil
  8. hosgeldin sevgili meliha . cok tesekkür ediyorum
    Allah razi olsun
    selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  9. çiğ kremayla, krema aynı şey değil mi anlamadım ben orayı :)

    YanıtlaSil
  10. muhabbet sofrasi
    evet ayni sey niye öyle yazmisim ki :)
    acemi zamanlarimin tarifi cokk özür canim

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle