Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nohut corbasi

hayirli cumalar dostlar . ramazan corbasiz olurmu diyerek ?sizleri niyet alarak corba hazirligina basladim.lakin  sonradan cocuklar icin cok daha iyi olacagini düsünerek devam ettim 
dilerim beyenilir .
bu corba annelerin zevkle yapacagi, bir corba. cünki cocuklarinin kafalarini iki yana sallayarak istemiyorum diyerek basini cevirdiklerini düsününce icleri sIkIlir ,ve bu cocuklarin sayisi az degil .

insAllah bu corba da olmayacak bu olay .anneler ellerinde corba tabagi peslerinden kosmayacaklar cünki tadi tanidik bilindik bir corba  olan mercimege cok benziyor.besleyici degeri ise oldukca yüksek nohutun .
rahatsizlik vermeden ,bakliyat tüketimine destegi olacagini düsünüyorum .
yesinler büyüsünler, Allah ne verdiyse teyzelerine dua etsinler insAllah .
tabi büyükler de yiyebilir :)
yazmaya gerek varmi bilmiyorum beyendigim lezzetleri de paylassam da kendi tarfilerime agirlik vermeye calisiyorum .karisiklik olmamasi adina bana ait olan tariflerin altina yazmayi uygun görüyorum .
Allah .c. orucunuzu niyetinizi Allah kabul etsin diyerek hemen tarife geciyorum .
10 kisilik
malzeme
500 gr nohut islatilmis haliyle ( aksamdan islatip süzün ama haslamayin )
1 bas kuru sogan
2 dis sarimsak
1 kücük havuc
1 yumurta büyüklügünde patates
 1 yumurta büyüklügünde  kereviz
2 orta boy domates (kabuklari soyulup cekirdekleri suyu cikarilmis
1 cay bardagindan bir parmak eksik hakiki zeytinyag
1 kahve kasigi  kurutulmus  mercankösk
yarim cay kasigi kimyon
1,200 ml et suyu
tuz karabiber arzu ederseniz pul biber
üzeri icin 4 yemek kasigi hakiki zeytinyag ,bir avuc dolusu ince dogranmis maydanoz ve yarim limonun suyu

tenceremize sirasi ile yagi dogranmis sogan sarimsak havuc kereviz ve patatesi koyup yaklasik 5-7 dakika kavurun en son dogradimiz domatesleri koyup bir iki kez de onlari cevirdikten sonra

aksamdan islatip .sabah süzüp bir kere yikadigimiz nohutlari ilave edelim
üzerine tuz karabiber kimyon mercan köskü ilave edip suyunu ekleyelim
burada düdüklü tencere kullanmanizi tavsiye edecegim zamandan besin degerinden tasarruf edecegimiz garantidir elbet
  yok ben düdüklü tencere kullanamam diyenler pisme süresince malesef suyunu kendileri ayarlamalari gerekecek
 malum bakliyat uzun sürecektir

düdüklü tenceresin de 20  dakika yeterli olacaktir .pisme süresinin bitiminde corbamizi el blendirindan geciriyoruz takiii icinde hic iri parcamiz kalmamali . sonrasin da fazla ince olmayan tel süzgecten süzelim corbamizi
tel süzgecin  üzerinde nohutlarin tüm kabuklari kalacak corbamiz pürüssüz olup mideye rahatsizlik vermeyecek insAllah.
 zaten icersine koydugumuz kimyon bu vazifeyi de üzerine almis olacak ;)
öyle anlastik kendisi ile  

corbamizin üzerine zeytinyagini kücük bir tavaya koyup istiyoruz .
iyice kurladigimiz, ince dogradigimiz maydanozlari icersine atip yarim limonu sIkiyoruz üzerine
sonra hemen corbaya ilave ediyoruz
corbamiz servise hazir insAllah
kizim bu corbayi cok ama cok beyendi .dedi hemen koy anne bloguna  .
afiyet olsun dualara talibim dostlar

3 Kommentare:

  1. bu akşam iftara sana mı gelsem acaba :)))
    ellerine sağlık canım...
    çok acıktım çoook :)))
    yemek kokuları burnumda tütüyor.........

    YanıtlaSil
  2. ellerine yüreğine sağlık canım çok güzel ve farklı tarifler veriyorsun

    YanıtlaSil
  3. değişik bir çorba iftara değişik bir çorba arıyordum deneyeyim ben bunu. Elelrine sağlık canım

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle