Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tombis Pohaca

es selamü aleyküm dostlar 
hayirli hafta sonlari hayirli bir sabah diliyorum .
oturdum bilgisayarin karsisina ne yazacagimi bilmeden ,ve yapilacak onca sey varken :) 
düsündüm, belki sofralari süsler pohacam. gec vakite birakmak istemedim .
dün ne kadar halim olmasa da ,hastaneye arkadasimi ziyaret gidecegimden , ziyaretine giderken onun 
cok sevdigini bildigim pohacayi götürmek istedim ona .
hastane psikolojisini iyi tanirim.gurbet elde olup hastaneye yattiginiz zaman, duygulariniz cok yogun olur .
esini ,dostunu, akrabani daha cok ararsin .
herkez evine cekildigi zaman, kararan isiklara bakarak camdan kendini yanliz kimsesiz his edersin 
tanimadigin bilmedigin insanlarla ayni ortami paylasmak ,sancilarindan daha cok acitir
insani .
gün boyunca yatak da yatip duvara bakmak insani kahreden bir duygudur . 
kapiya bakar durur insan. konusacak insan ,sarilinca sicakligini his edecegin bir beden ,durup kalmis zamani unutturan bir ses, mutlu eder insani .
diyeceksiniz sen bunlarimi yasadin . hamdolsun dostlarim hic bir zaman yanliz koymadilar beni .
bu duygular evlenince ailemden ayrilip almanya ya ilk geldigimde yasadigim duygulardi 
baska bir yere ilk gittiginizde haliyle dostlariniz az olur :) 
bir iki kez yasadigim bu duygulari tattim ,oradan biliyorum .ve hic bir zaman unutmadim 
unutulmayacak kadar aci veren duygulardi .sözü nereye getirelim madem bu kadar hasbihal yaptik getirisi olsun birseler kalsin bize yasanan sIkintilar hastaliklar mümin kula ne kazandirir 
en kücügü can sIkIntisi bile 
 neler kazanir neler kaybeder ? vaktiniz dahilinde demiyorum mümkünse hemen okumanizi dilerim 
ya ziyaret eden insana bize  kazandirdiklari !?
bilsek hikmetini sevabini tanidigimiz tanimadigimiz her insanin hasta ziyaretine gideriz bir hadisi serif sectim öyle güzel mükafatlar varki bunaltmak istemedim sizi 
hadisi serifte buyruluyor ki .
Resulullah ( s.a.v ) buyurdular ki "kim bir hastayi aksam vakti ziyaret ederse onunla mutlaka yetmisbin 
melek cikar ve sabaha kadar onun icin istigfarda bulunur,ona cennette bir bahce hazirlanir .kim bir hastaya sabahleyin giderse,onunla birlikte yetmisbin melek cikar,aksam oluncaya kadar ona istigfarda bulunur,ona cennette bir bahce hazirlanir,.Ebu davut .
sanirim cok uzattim, hakkinizi helal edin ..
hayat yanlizca yemek degil bazi durumlari da konusup düsünmeliyiz ;)


tarife gelince döndük dünya ya :) 
bu tarifte aslinda mayali hamurun yapiminda ki püf noktalarini yazacaktim ama yukari da paylastigimiz hasbihal ettigimiz konu daha önemli idi .
aksamina da insAllah mayali hamur konusu adin da post olarak paylasirim püf leri ben simdi tek pohacanin tarifini vereyim tarif bana ait sayfam da bulunan imdat pohacasinin baska bir versiyonu oldu bu .
yanlizca icerigini biraz degistirdim .

gerekli malzeme 
 2 su bardagi süt 
1,5 su bardagi siviyag 
2 yumurta beyazi (sarilarini üzerine kullanacagiz )
1 tüm yumurta 
yarim cay bardagi krema
1 küp maya 42 gr 
2 yemek kasigi tozseker 
2 yemek kasigi sirke 
1,5 kahve kasigi tuz 
1 kg un 
 1 kahve kasigi mahlep (varsa )
ici malzeme
peynir,kiyma ,patates ne arzu ederseniz
üzeri icin susam ve ayirdigimiz yumurta sarilari 

yogurma kabimiza mayayi ufalayalim ,üzerine sekeri ilave edelim

üzerine sivi malzemeleri koyalim ilik olmali sütümüz ve kremamiz 

bir tüm yumurtayi kiralim icine 

2 yumurtamizin sarilarini bir kenara ayirlalim beyazlarini sivi malzemelere ekleyelim 

sivi malzemeleri önce biraz karistiralim ,maya cözülsün harmanlansin hepsi bir birine 

sivi malzemelerin üzerine önce unu daha sonra mahlebi tuzu sirkeyi ekleyelim 
yaklasik 10 dakika yoguralim. homojen kulak memesi yumsakligin da 
 bir hamur oluyor 

agzini kapatip mayalanmasi icin bekletelim. iki kati olunca hamurumuz isleme gececegiz 
merak etmeyin uzun sürmüyor 

kabaran hamurumuzdan yumurtadan biraz kücük bir parca koparip ,elimizde yuvarlayalim .
bu arada firinimizi isinmaya aldik 200 derece alt üst olacak 

avcumuzun büyüklügün de elimiz de acalim. 
icersine arzu ettigimiz harctan  koyup (yaklasik iki kahve kasigi dolusu olmali bu harc) 

uclarini birlestirelim hafif elimiz de yuvarlayip 

kivrim yerleri alta gelecek sekilde 

yagli kagit serilmis tepsiye dizelim .üzerleri icin  ayirdigimiz yumurta sarilarini catalla cirpalim önce 
ve hamurlarimiza firca yardimi ile sürelim susam serpelim 

isitilmis firina verelim .kizarip kabarinca bizim tombisler firindan alalim 
ister cay ister kahve 
güzel bir dost ile beraber yenmek üzere servise sunalim 
sifa ola 


 Afiyet olsun dostlar dualariniza talibim 
vermis oldugum link de bir söz cok ama cok hosuma gitti 
kaybetmemek ve sizlerle paylasmak icin not düsüyorum

Her şey zıddı ile bilinir. Gece olmazsa gündüz, soğuk olmazsa sıcak, kötü olmazsa iyi, açlık olmazsa tokluk, susuzluk olmazsa suyun değeri bilinmez. Hastalık da olmazsa sağlığın ne büyük nimet olduğu anlaşılmaz. "Sağlık sağlam insanların başında öyle bir taçtır ki, onu sadece bundan mahrum olanlar görür" 

15 Kommentare:

  1. Gunaydiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnn
    Dur tahmin edeyim:Kahvaltiya davet edeceksin bana ozel bunlari yaptin demi?..
    Aaaayy bidenesin sen :)

    Operim!!!

    YanıtlaSil
  2. günaydin nurum saadete gark olurum
    bende seni hemde özlemle

    YanıtlaSil
  3. Süperrrr sanırım yarın hemen yapacağım bu poğçandan ....anlatımında gerçekten süper.... Hastanıza Allah şifalar versin ....sevgi ve selam olsun

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık , arkadaşına çok geçmiş olsun !
    Anlattığı hadisi şerif ne kadar güzelmiş !
    İyi ki anlatmışsın .
    Sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
  5. iştahımı açtınız :)
    afiyet olsun size harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  6. Senin kadar ismiyle müsemma biri daha var mıdır acaba,sen bir Meleksin hakikaten..
    Kesinlikle hayat yemekten ve içmekten ibaret değil..
    Rabbim razı olsun senden..
    Poğaçaların da nefisss..
    Ellerine emeğine yüreciğine sağlık..
    sardım sıkıca..

    YanıtlaSil
  7. Ablacım yarın sabah ben de yapacağım, canım çekti. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Yine ekrandan kendimi alamadan doya doya okuduğum ve yutkunarak baktığım bir tarif...
    Yüreğine sağlık tüm herşey için ablacım.
    Baki muhabbet ve sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. bende cok iyi bilirim o anlizligi ablacim rabbim kimseyi yanliz birakip kapilara baktirmasin.
    hasta ziyaretinin nekadar önemli oldugunu bir bilebilsek herhalde tanimadigimiz hastalara bile giderdik.

    bogacalarda nefis olmus ama tarifini okumak istemedim üst yazidan sonra artik onada püf noktalarla bakarim. Öptüm seni ablam

    YanıtlaSil
  10. Canım Allah kimseleri kapılara baktırmasın,
    ellerine kollarına yüreğine sağlık ,
    kocaman öptüm

    YanıtlaSil
  11. Elinize saglik harika olmus..
    Hele resim resim anlatim super.

    YanıtlaSil
  12. Bugün denedim tarifinizi sevgili Melek. Harika oldular. Eşim de ben de çok beğendik. Çok bereketli de oldu, nasıl güzel kabardı anlatamam. Blogumda sizden bahsettim http://www.burcuakkoc.com.tr/2012/11/yok-boyle-bir-lezzet.html bu harika lezzeti herkesle paylaştım. Hakkınızı helal edin.

    YanıtlaSil
  13. hak daim helaldir sevgili burcu
    yorumu yayinladim ve hemen senin bloguna kostum ;) ne mutlu bana
    rabbim razi olsun canim
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  14. yüreği güzelim eli bereketlim ellerine sağlık ...
    o kadar içten ve taptatlısın ki seviyorum seni :)

    YanıtlaSil
  15. Çok güzle kabarmışlar,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle