Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pamuk pasta

selamün aleyküm canlariiiiiim 
bir iki gündür vermeye eklemeye firsat kolladigim pastayi getirdim huzurlariniza .kendileri kizkardesimde yiyip vuruldugum bir lezzet .oda görümcesinden almis onun ise nereden aldigini inanin bilmiyorum bire bir uyguladim 
"nazigim, senin adin gibi nazik bir tat bu .bacima beni bu lezzetle tanistirdigi icin nazigime ve bacima  sonsuz sükran. laf aramizda benim bacim da bilir agzinin tadini, herseyi kolay kolay beyenmez yasamak icin yiyenlerdendir yemek icin degil .ama beyendigi zaman ise gercekten güzeldir .hadi burun lezzete 

keki icin malzeme 
4 yumurta 
1 su bardagi toz seker 
1 pk vanilya 
1 pk kabartma tozu 
200 gr bugday nisastasi (mutlaka bugday )
&
kremasi icin gereken malzeme 
500 ml süt 
3 yemek kasigi tepeleme un 
4 yemek kasigi tepeleme seker 
1 pk krem santi 
bir bardak süt krem santi icin 
&
arasina koymak icin 3 tane muz 
&
keki islatmak icin meyva suyu 
üzerini kaplamak icin hindistan cevizi rendesi 

kekimizi yapmak icin dikdörtken bir tepsi kullanmaliyiz .yada klasik borcam tepsi kullanabilirsiniz.
yumurtayi sekeri vanilyayi cirpma kabina koyup seker eriyinceye kadar cirpalim. 
beyazlamali iyice .daha sonra kabartma tozu ile karistirdigimiz nisastayi ilave edip karistiralim 
yagli kagit serdigimiz tepsimize dökelim isitilmis 180 derece firinda yaklasik 20-25 dakika pisirelim  

kekimiz piserken bir tencereye krema hazirlamak icin krema malzemesindeki unu sekeri sütü ilave edip ocaga  koyalim koyulasincaya kadar karistirarak pisirelim onu sogumasi icin bir kenarda bekletelim 

kekimiz pisti ortadan ikiye bölerek keselim soguyan kremamiza karistiracagimiz santi icin süt ve santiyi koyulasincaya kadar cirpalim hazir olunca üzerine pisirdigimiz kremayi ilave edip iyice karistiralim 


ortadan kestigimiz kekimizi saklama kabina koyup üzerini meyva suyu ile islatalim 
bir miktar hazirladigimiz  kremadan sürelim   dilimledigimiz muzlari dizelim

biraz da muzlarin üzerine kremadan sürüp diger keki üzerine kapatalim onuda bir miktar meyva suyu ile islatalim ki kuru kalmasin kalan kremamiz ile her yerini kaplayalim bol hindistan cevizi serpistirelim 
buzdolabinda dinlendirdigimiz pastamizi diledigimiz gibi süsleyelim .dilimleyerek servise sunalim 
adimi inain bilmiyorum ama pamuk gibi bir lezzet oldugu icin ben pamuk pasta diyorum 
afiyet olsun dualariniza talibim dostlar 

53 Kommentare:

  1. görüntüye her zamanki gibi vuruldum qablacım ellerine sağlık...Lezzeti pamuk gibi diyorsun görüntüsüde pamuk gibi olmuş bayıldımm... Bişi de merak ettim en üste koyduğun kahverengi süsler hazır pasta süsü mü onları da sen mi yaptın...

    YanıtlaSil
  2. Bayılıp kalacağım bir gün şu ekranda senin sayfan açıkken:)
    Bir insanın yaptığı herşey bu kadar mı güzel olur ya Rabbim? :)
    Tok da baksam,acıkacağım tutuyor sende gezindikçe.
    Ne kadar nefis gözüküyor pamuk pastan öyle!
    Ellerine,emeğine sağlık canım.
    Şifa olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
  3. Pastanın tarifini de çok beğendim,buğday nişastalı bir tarifden bahsediyorlardı,bu acaba dedim.
    Not ettim,inşAllah tez zamanda deneyeceğim:)
    Kal sağlıcakla,duayla..

    YanıtlaSil
  4. Nohuts sagol canim rahman razi olsun .en üstündekilerin tarifi ana sayfada var gülüm cevizli trüffel varya o oluyor kendiler ;)

    zel, im bebegim senin yaptiklarin yaninda ne ki bunlar
    sen eli öpülesi hatunlardansin Allah c.c. razi olsun güzel bakip güzel gürüyorsun

    YanıtlaSil
  5. Ay ben yerim bu pastayı hem yumuşak hem muzlu !
    Tam benlik , ellerine sağlık ;-)

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı günler, ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Ben de deneyeceğim. Çok canım çekti.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  7. iyi günler diliyorum resim öyle bi çektiki beni tar,ifi nor aldım mutlaka deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Hindistan cevizi rendesinin bu özelliği çok hoşuma gidiyor. Kremanın üstüne serpince böyle pamuk gibi, yumuşacık bir görüntüsü oluyor. Pasta muhteşem olmalı zira muzlu pastalara bayılırım.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. misafirlerim gelmeye basliyor haftaya bende degisik ve kolay biseyler ariyorum bunu deneyebilirim cok güzel görünüyor ellerine saglik ablacim.

    YanıtlaSil
  10. gerçektende pamuk gibi görünüyor...
    1 dilim olsa şimdi yerdim :))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Allahim sen muhafaza et ablami..
    Ablam bu nasil bir yetenek kaldim oyle acik agizla baktim inek trene bakar gibi..
    Evet inek.

    :)

    YanıtlaSil
  12. Hakikaten de nefis olmus pamuk pastan,ellerin dert görmesin canim.firdevs

    YanıtlaSil
  13. hmmm ellerine saglik yine harikalar yaratmissin bak bunu deniyebilirim :) yigemesemde bizimkiler yer ve hayir islemis olurum :))

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  14. Bir pasta aşığı olarak, zevkle ve merakla not alıyorum tarifinizi.
    Allah cc razı olsun hem anlatımınız hem de bu güzel lezzeti paylaştığınız için.
    Ellerinize sağlık.
    Muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık bitanem , umarım afiyettesindir
    sarıldım.

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize saglik nefis cok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  17. Aleyküm selam, ellerin dert görmesin nefis görünüyor.Blogumdaki yorumuna cevap yazmıştım.Cevabını bekliyorum anacım.Allahıma emanet ol.

    YanıtlaSil
  18. bu ne güzelliktir her seferinde bir iç çekiyorum. Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  19. Sen beni öldürecen miii, çıldırtcan mı canım :)
    Hep diyorum bir daha da diyecem: "sen bir harikasıınnn :)
    Seviyom işte..Maşallah barekallah...

    YanıtlaSil
  20. Canıııım ben genelde geceleri gezebiliyorum blogları ve hiç de iyi yapmıyorum aslında..:((
    Gece yarısı gördükçe bu güzellikleri uyku tutmuyor sonra..:)))
    Nefisss ötesi görünüyor tatlı dillim..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. ilknurum yazdim bloguna tatlim .

    meryem ic cekme üzülürüm

    aynurum bende seni seviyorum ellerimle yedirmeyi nasip eylesin yaradan

    YanıtlaSil
  22. O nasıl muhteşem bir görüntüdür öyle yaaa.. Maşallah ablacığıma.. Eminim tadı da nefaset sembölüdür. Ellerine sağlık, geniş bir zamanda denemeli...

    YanıtlaSil
  23. VEALEYKÜMSELAM BİR GÜN SONRASINA KALDIYSA BİR İNCE DİLİM LÜTFEN HATTA İKİ OLSUN ALIN GELİN SABAH KAHVESİNE BERABER İÇELİM... ARANIZA YENİ KATILDIM... SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  24. ama bu paspamuk bir görüntü yaaa :)
    sen yaptıysan lezzete ne şüphe zaten ablacım ellerine sağlıkk :)
    görüntü zaten mest ediyor :) elin nasıl oldu bu arada iyisin dimi?

    YanıtlaSil
  25. mutluluklar sokagi hosgeldin .
    kahve deyince akan sular duruyor gelmemmi;) sefalar getirdin

    tatli dilli pasta kösesi seviyorum seni

    öznurum özü sözü nurum dualarina talibim

    meliham gece gözlüm Allah korusun seni.
    bende genelde gece geziyorum senin sayfana gelince öyleee oluyorum iste ;)

    YanıtlaSil
  26. Akşam akşam nasıl da canım çekti bak..
    Senin bu pastalar beni öldürecek ..
    Evdeki kilo sorunu olan iki şahıs olmasa her tarifini anında yapacağım ama olmuyor..Yaptıklarımı ben yesem bende olacağım onlar gibi..
    Ama görüntü gerçekten pamuk gibi kar yağdı bile diyebiliriz kar gibi bembeyaz bir güzellik olmuş bu..
    Ellerine sağlık ablam..

    YanıtlaSil
  27. Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  28. sevgim .adi ile müsamma yavrum .
    severek yenilen sey kilo yapmaz
    degis tokus yaparsin olur biter .iki dilim ekmek yerine bir dilim pasta ;)
    sarildim ablam


    canan cok tesekkür ederim muhabbetle

    YanıtlaSil
  29. görüntüsü de kendi de adı gibi Pamuk pasta Muhteşem şahane görünüyor.Ellerine sağlık. Blogunuzu bende katıldım. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  30. VAY VAY VAAAAAAAAY DİYORUM
    BAŞKADA BİR ŞEY DEMİYORUM ENFES
    FEVKALADENİNDE FEVKİNDE OLMUŞ EFENDİM

    YanıtlaSil
  31. evetttt o baci ben oluyorum nefiss görünüyor askim ellerine saglik, kutla bu zafer seninnn ...özledimm kokladimmmm

    YanıtlaSil
  32. harika bir görüntü... çocukları uyutur uyutmaz deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  33. slm pastanız cok hos gozukuyor borcamda denemek ıstıyorum su standart dıkdortken ve kare olanlardan var dıkdortken gozume cok uzun geldı ıncecık olurda 2 ye bolemem dıye korktum karedemı denesem sız neyı onerırsınız bırde oktay ustanın reklamını yaptıgı fırınlardan var bende onun tepsısı cok mu buyuk olur

    YanıtlaSil
  34. melek abla merhaba soruma cevap vermedın gormedın sanırım pastayı denemek ıstıyorum bana tepsı olcunu yazarmısın ben senın resmıne bakınca ona uygun borcam bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok özür dilerim görmedim ablam
      normal borcam. dikdörtgen olmali

      Sil
  35. tsk ederım kolay gelsın

    YanıtlaSil
  36. büyük dikdörtgen borcamlar var kenarı tırtıklı onlardanmı acaba?o borcam baya büyük kek çok ince olmazmı?zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeynep standart pasabahcenin dikdörtgen yani yazdigin
      ona yapilmali .
      ince olmuyor ideal ölcü oluyor
      sevgilerimle

      Sil
  37. S.a. tarifinizi 2 defa denedim gerçekten ev halkı çok beğendi. Fakat kekin en alt kısmı yani tabanı biraz sert kalıyor hatta bıçakla keserken zorlanıyorum, üstte bi sorun olmuyor. acaba sebebi nişasta mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a.s. afiyet olsun beynemenize mutlu oldum .
      ben firindan olabilecegini düsündüm Alttan isi yogun geliyorsa kuruma yapabilir
      bir dahaki sefere ayni olursa alt keki daha fazla islatmanizi tavsiye ederim
      Muhabbetle

      Sil
  38. selam bende yapmak istiyorum dikdörtgen borcamda yapıldığında ortadan ikiye kırılmadan nasıl kesiyorsunuz birde üstündeki süslemeler çok güzel ne olduğunu söylermisiniz?Teşekkür ederim.elinize sağlık
    Şeyda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili seyma üzerindeki süslemeler cikolata .
      kirmadan kesmeye gelince ya büyük uzun bir bicak kullanarak yada naylon iple kesebilirsin tek tavsiyem sabahtan keki yaparak dinlendir en az dört saat kes. dinlenmis pandispanyada kesme isleminde sorun yasamassin,

      dilersen süt ile islama yapabilirsin yada baska meyva suyu ..arzuna kalmis
      sevgilerimle

      Sil
  39. Ayrıca meyve suyu yerine süt ile ıslatsak olmaz mı?
    Şeyda

    YanıtlaSil
  40. Nefissss! Meyveli pastalar favorim. Böyle bi de yumuş yumuş görününce yiyiveresi geliyor insanın :)
    Ellerin dert görmesin ablacım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  41. kaç cm ölçülerinde bir kapta pişmeli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasabahce borcam dikdörtgen tepsiden biraz büyük olmali
      kullandigim tepsim su an evde olmadigindan dolayi ölcü veremiyorum üzgünüm

      Sil
  42. samimiyetimle söylüyorum;sen benim gördüğüm en yetenekli kadınlardan birisn.
    Tebrikler...

    YanıtlaSil
  43. ellerinize sağlık gerçekten yeteneklerinizi konuşturmuşsunuz :)

    YanıtlaSil
  44. gerçekten harika bir site olmuş başarılar

    YanıtlaSil
  45. Mükemmel görünüyor, inşallah bu akşam deneyeceğim, gerçekten ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim dilerim beyenirsiniz
      sevgiler

      Sil
  46. Harika görünüyor

    YanıtlaSil
  47. hayatımda böyle yumuşacık bir pasta yemedim ıslatmama gerek bile kalmadı teşekkürler

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle